Merkstrategie voor ondernemers

merkstrategie-identiteit-didie-breda

Het bouwen van een merk en het vertellen van je verhaal is een fabelachtig proces dat vraagt om een duidelijke merkstrategie. Als merkstrateeg mag ik de missie van een onderneming ‘vormgeven’ en dat prikkelt mijn creatieve geest continu. Waarom? Omdat ik mensen mag laten inzien dat ze trots mogen zijn op hun verhaal. En samen vinden we de vorm waarin we dat kunnen vertellen. Dat bespaart menig ondernemer heel wat frustratie. Mensen denken vaak veel te lang na over de merkstrategie en hun verhaal. Ze blijven twijfelen wat ze nu echt moeten doen. Zonde! Vertel wat je weet en waarom je het doet. En dan laat ik je zien dat het ertoe doet. Want of je nu zelfstandig werkt of directeur van een grote organisatie bent, een echte ondernemer wordt gedreven vanuit een authentiek gevoel dat eerlijke aandacht verdient.

Didie’s ervaring als merkstrateeg

Ik ben een energieke merkstrateeg met een scherp gevoel voor verhalen die ertoe doen. Ik heb ervaring als merkexpert aan bureauzijde, klantzijde en als zelfstandig ondernemer. Bovendien werkte ik als manager van marketing- en communicatieafdelingen bij A-merken zoals Philips, L’Oréal, Happinez, Sanoma, NOC*NSF, Brunotti en Wegener. Ik ben gefascineerd door de aantrekkingskracht van merken evenals het effect dat een goed verhaal teweeg brengt. Daarnaast ben ik geïntrigeerd door de vormgeving ervan. Een greep uit mijn projecten en opdrachtgevers vind je op LinkedIn.

Didie’s kijk op merkstrategie

Als merkstrateeg en content maker beleef ik plezier aan het vinden van effectieve oplossingen voor uiteenlopende merk- en identiteitsvraagstukken. Hiervoor maak ik gebruik van mijn expertise, ervaring en haarscherpe gevoel voor kernwaarden van een organisatie. Bovendien richt ik mij niet alleen op externe partijen. Ik zie het ook als mijn taak om mensen intern te enthousiasmeren en inspireren op een wijze die bij een organisatie past. Want één persoon kan prachtig werk verrichten, maar als een gemotiveerd team aan de slag gaat, wordt het pas briljant.